ისტ-ის მეორე დონე








                  გაკვეთილის   გეგმა

 
გაკვეთილის თემა   კ ო ო რ დ ი ნ ა ტ ე ბ ი
მოსწავლეთა პროფილი  საფეხური- საბაზო, კლასი მე-9,  მოსწავლე -4, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის
 მნიშვნელობა/აქტუალობა
  •  მოსწავლეები შეძლებენ ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომების მოძებნა/შეფასებას და მათ გამოყენებას პრაქტიკული პრობლემების გადაჭრისას. 
მიზნები და შედეგები
  •  სივრცეში წერტილის კოორდინატების აღქმისა და რიცხვებით გამოსახვის უნარის განვითარება;
  • სიბრტყესა და სივრცეში წერტილების კოორდინატების მოძებნის უნარის განვითარება; 
  • ამოცანების ამოხსნის უნარ-ჩვევების განმტკიცება.
               
წინასწარი ცოდნა
  1.  მოსწავლეებმა იციან წერტილის კოორდინატების განსაზღვრა წრფეზე და სიბრტყეზე. 
  2. ერთ და ორგანზომილებიან სისტემებზე მონაკვეთის სიგრძის განსაზღვრა მისი ბოლოების კოორდინატების გამოყენებით.
  3. ზოგიერთი ბრტყელი ფიგურის ფართობისა და პერიმეტრის გამოსათვლელი ფორმულები.
  4. პითაგორას თეორემა.
შეფასების საგანი და
პროცედურები

  •  სივრცეში წერტილის კოორდინატების აღქმისა და რიცხვებით გამოსახვის უნარი.
  • სიბრტყესა და სივრცეში წერტილების კოორდინატების მოძებნის უნარი.
  • მათემატიკური ცნებებისა და დებულებების გამოყენების უნარი;
შეფასება განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკით
სასწავლო მასალა და
ტექნიკური რესურსი
 თაბახის ფურცლებზე დატანილი ტექსტი „ წერტილის კოორდინატები სივრცეში“ 2 ცალი,დაფა, ცარცი, ფანქრები, 1კომპიუტერი,პროექტორი,თაბახის ფურცელზე დატანილი რუბრიკა „ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე“ ,2 ცალი. შეფასების რუბრიკა. მე-9 კლასის მათემატიკის წიგნი(გოგიშვილი,ვეფხვაძე,მებონია,ქურჩიშვილი).
 გაკვეთილის მსვლელობა აქტივობა1.  წინასწარი ცოდნის გააქტიურება შემდეგი კითხვებით:
  1. რას არის წერტილის კოორდინატი რიცხვით ღერძზე და რას გვიჩვენებს იგი?
  2. რამდენი კოორდინატით განისაზღვრება წერტილი წრფეზე? სიბრტყეზე?
  3. რა არის საკოორდინატო სისტემა?საკოორდინატო სიბრტყე?
  4. რა ჰქვიათ წერტილის კოორდინატებს სიბრტყეზე?
  5. რაში მდგომარეობს პითაგორას თეორემა?
  6. რომელი ფორმულით გამოითვლება სიბრტყეზე ორ წერტილს შორის მანძილი,თუ ვიცით მონაკვეთის ბოლოების კოორდინატები?
  7. თუ იცით რამდენი კოორდინატით (რიცხვით)განისაზღვრება წერტილი სივრცეში?                                                             (6 წთ.)
  აქტივობა2. ვაკეთებ პრეზენტაციას, პროექტორის გამოყენებით სლაიდ შოუ კოორდინატებზე-ერთ,ორ და სამგანზომილებიან სივრცეში.(3 წთ.)
  აქტივობა3.   მოსწავლეებს ვთხოვ,აირჩიონ მაგიდაზე დაწყობილი ფურცლები,რომლებზეც დაწერილია ციფრები 1;2;3;4 და დაწყვილდნენ „ლუწები“ ერთად, „კენტები“ ერთად 2 წყვილად, წყვილებს დავურიგებ რუბრიკებს „ვიცი,მინდა,ვიცოდე“წყვილები ავსებენ  თითო რუბრიკას (6წთ.)
  აქტივივობა4. წყვილებს ვურიგებ ტექსტებს„წერტილის კოორდინატები სივრცეში“.რათა ერთხელ კიდევ გაიაზრონ და აღიქვან წერტილები სივრცეში.ტექსტში მონიშნონ ის ადგილები,რომლებიც პასუხი იქნება იმ შეკითხვებზე,რაც მათ პრეზენტაციის შემდეგ გაუჩნდათ(6წთ.)
  აქტივობა 5. წყვილები  ტექსტიდან ამოიწერენ მონიშნული  ადგილებს და  შეავსებენ რუბრიკას ხელახლა„ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე“- „ვისწავლე“-ს გრაფა.(5წთ.)
აქტივობა 6.  წყვილები წარმოადგენენ შევსებულ რუბრიკას და უკვე მთელი კლასი ვაკეთებთ შეჯამებას. (5წთ.)
აქტივობა7.   მათემატიკის სახელმძღვანელოდან ამოვხსნით ამოცანებს..#18.#20. (7 წთ.)
  აქტივობა8.  საშინაო დავალებად მივცემ სახელმძღვანელოდან ##10,19,21 ამოცანებს.
 მოიძიონ ინფორმაცია ინტერნეტში კოორდინატების შემოღებისა და სტატია ყოველდღიურ ცხოვრებაში კოორდინატების გამოყენების შესახებ.(2 წთ.)
შეფასება (5 წთ.)



                 სასწავლო პროექტი

პროექტის სახელწოდება არჩევნები- 2014
პროექტის მთავარი იდეა(თემა)2014 წელს ონის მუნიციპალიტეტში ჩატარებული საკრებულოების არჩევნების სტატისტიკური მონაცემების შეგროვება,დამუშავება,სხვადასხვა ხერხით მონაცემთა წარმოდგენა.
პროექტის აქტუალობა
  •   მოსწავლე შეძენილ ცოდნასა და უნარ-ჩვევებს გამოიყენებს რეალურ ცხოვრებაში ზოგიერთი საკითხის დამოუკუდებლად მოგვარების,დახარისხების,შეჯამებისათვის  
  • დაეხმარება პრობლემის გადაჭრის ალტერნატიული გზების ძიებიაში    
პროექტის მიზნები
  • სტატისტიკური მონაცემების შეგროვება, დახარისხება 2 ნიშნის   (მოსახლეობის აქტიურობისა და კანდიდატების მიერ დაგროვებული ხმების) მიხედვით;
  • მონაცემთა წარმოდგენა ცხრილებისა და დიაგრამების სახით;
  • ურთიერთთანამშრომლობის,პრეზენტაციის გაკეთების უნარის განვითარება.  
          
პროექტის საგანი და პროცედურები
  • სტატისტიკური მონაცემების შეგროვება, დახარისხება 2 ნიშნის   (მოსახლეობის აქტიურობისა და კანდიდატების მიერ დაგროვებული ხმების) მიხედვით;
  • მონაცემთა წარმოდგენა ცხრილებისა და დიაგრამების სახით;
  • ურთიერთთანამშრომლობის,პრეზენტაციის გაკეთების უნარი.
         თვითშეფასება მოსწავლეების მხრიდან.
         შეფასება შეფასების რუბრიკით  
წინასწარი ცოდნამოსწავლეებს წარმოდგენა აქვთ სტატისტიკურ მონაცემთა შეგროვების ხერხებზე,მოპოვებული მასალის დახარისხებაზე სხვადასხვა ნიშნების მიხედვით.ცხრილებისა და დაიგრამების შექმნა კომპიუტერის გამოყენებით.
მონაწილეთა ასაკი მე-8 და მე-9 კლასელები
ვადები/ხანგრძლივობა 7 დღე
მოსალოდნელი შედეგები/
პროდუქტები
მოსწავლეები ისწავლიან  მონაცემების შეგროვებას, მათ დამუშავებას სხადასხვა ნიშნის მიხედვით, დაჯგუფებას და ხელსაყრელი ფორმებით წარმოდგენას.
შექმნიან ცხრილებსა და დიაგრამებს კომპიუტერში. პრეზენტაციის შემდეგ გააკეთებენ საპრეზენტაციო სტენდს
პოექტის რესურსებითაბახისა და ფორმატის ფურცელები,ფანქრები,2 კომპიუტერი,პროექტორი.
პროექტის მსვლელობააქტივობა 1. პროექტის თემის გაცნობა მოსწავლეებისათვის და მასთან დაკავშირებული კითხვების განხილვა.შეფასების რუბრიკის გაცნობა. (დღე I)
აქტივობა 2 . შევქმნით 2 ჯგუფს მოსწავლეები გაითვლიან პირველ-მეორეზე,პირველები იქნებიან ერთ ჯგუფში და მეორეები მეორე ჯგუფში. გადავანაწილებთ როლებს. (დღე II)
აქტივობა3. მოსწავლეების მიერ პროექტის გახორციელების გეგმისშემუშავება და კონსულტაციის გავლა მასწავლებელთან.  (დღე III)
აქტივობა 4. საარჩევნო ოლქში მონაცემების შეგროვება (დღე IV)
აქტივობა 5.  მონაცემების დამუშავება.(დღე V)
 აქტივობა6. შესაბამისი პროდუქტის შექმნა. (დღე VI)
აქტივობა 7. პრეზენტაცია . (დღე VII)
  • მოსწავლეთა თვითშეფასება
  •  მოსწავლეთა შეფასება რუბრიკით
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/
ესგ-სთან კავშირი

  მათ.IX.11.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემების              მოწესრიგება და წარმოდგენა დასმული ამოცანის           ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით.
  1. აჯგუფებს რაოდენობრივ მონაცემებს ინტერვალთა კლასებში და აგებს შესაბამის ცხრილს/ჰისტოგრამას (მათ შორის, ტექნოლოგიების გამოყენებით);
  2. არჩევს დაუჯგუფებელ რაოდენობრივ მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმას, ასაბუთებს არჩევანს და ქმნის ცხრილს/დიაგრამას (ტექნოლოგიების გამოყენებით ან მის გარეშე);
  3. ერთი გრაფიკული ფორმით წარმოდგენილ მონაცემებს წარმოადგენს განსხვავებული გრაფიკული ფორმით და წარმოაჩენს თითოეული ფორმის ხელსაყრელ და არახელსაყრელ მხარეებს
პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი)ელზა გძელიშვილი,მათემატიკის მასწავლებელი
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტაelza.racha@gmail.com
პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი

Комментариев нет:

Отправить комментарий